سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر بختیارى را بخت برگشتنى است ، و آنچه برگشت پندارى نبوده و نیست . [نهج البلاغه]
 

 

 

عرفانهای کاذب

عرفان های نو پدید
بعد اینکه در مورد عرفان بحثها کردیم و آمارهای داده شد حالا برای آشنایی بهتر شما عزیزان توضیحات اجمالی را در مورد عرفان های نوپدید می دهم تا آشنایی مختصری نسبت به این عقاید پیدا نمایید .
برای شناخت عرفان های نو پدید باید بدانیم که این عقاید های کاذب را می توان به هفت کیش تقسیم کرد که تقسیم  تقسیمات کلی می باشد و هر کدام از این کیشها دارای شاخه های زیادی می باشند .
این هفت کیش به اختصار اینها می باشند
1. عرفان های هندی
2. عرفان های آمریکایی  ( قاره آمریکا )
3. عرفان مسیحیت
4. عرفان یهود
5. عرفان چینی
6. عرفان فرا علم
7. عرفانهای سینمایی یا کار تونی




  • کلمات کلیدی : عرفانهای کاذب

  • ::: شنبه 88/9/7 ::: ساعت 6:49 عصر :::   توسط احمدرضا 
    نظرات شما: نظر

    چند آمار :

    برای بهتر آشنا شدن شما عزیزان چند آمار خدمت شما عرض می کنم

    عرفان های نو ظهور از دهه 60 کم کم وارد ایران شد و در دهه 70 آهسته آهسته  رشد کرد و در سال 76 

     جهش وار آمدند جلو و در سال 86 دنبال جایگاه و به اوج بودن آنها است و به لحاظ کتاب اینکه آنها در عرض ده سال 5 هزار عنوان کتاب چاپ نموده اند و تیتراژ آنها بالای 10 هزار جلد و نوبت چاپ آنها کمتر از 10 مرتبه نمی باشد که بیشترین نوبت چاپ متعلق به پائولو کوئیلو رمان نویس معروف برزیلی می باشد که کتاب کیمیای او که تا سالهای اخیر بیش از 76 بار به چاپ رسیده است .

    اما کتابهای اسلامی در این 10 سال 200 عنوان کتاب می باشد که 130 عنوان آنها کتابهای قبل می باشد و 70 عنوان کتاب جدید می باشد که آنها هم دارای جذابیت خاصی نمی باشند که تیتراژ آنها 1200 و نوبت چاپ آنها اول یا دوم می باشد .

     و از لحاظ سایت هم عرفانهای جدید دارای 5 هزار سایت می باشند که همگی هم فارسی می باشند اما در عرفان اسلامی ناب ما فقط 7 سایت داریم .





  • کلمات کلیدی : عرفانهای کاذب

  • ::: یکشنبه 88/9/1 ::: ساعت 10:44 عصر :::   توسط احمدرضا 
    نظرات شما: نظر

    نگاهی کوتاه به عرفان

    دو ادیان در جهان وجود دارد که یکی ابراهیمی ( که منسوب به ابراهیم خلیل الله است   ادیان مسیحی و یهودی و اسلامی ) و دیگری ادیان غیر ابراهیمی که یا دارای قدمت می باشند مثل بودا و یا به تازگی تاسیس شده اند جناب آقای بیرجا الیاد نویسنده کتاب دایره المعارف دین و ادیان . کل ادیان موجود در جهان که مجموع ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی را حدود 2000 ادیان می گوید که از این حدود فقط سه تای آنها ابراهیمی و مابقی غیر ابراهیمی می باشند .

     ادیان ابراهیمی را می توانیم از لحاظ شریعت به سه دسته تقسیم کنیم ادیان پر شریعت و کم شریعت و متوسط که می توان دین یهود را پر شریعت ترین ادیان نام برد که آنها دارای 7 رساله میباشند و مسیحیت را دین کم شریعت نامید و اسلام متوسط ترین شریعت را دار می باشد و اینکه می گوییم شریعت منظور تعداد و مقلدان به آن دین نمی باشد .

    شریعت یعنی احکام و تعبدیات و زمانی دینی شریعت زیادی دارد یعنی عقلانیت آن کم است اما از لحاظ جمعیت که حساب کنیم پرجمعیت ترین دین مسیحیت و بعد اسلام  و بعد یهود می باشد .

    و این را بدانید که هرچه شریعت زیاد باشد عرفان و معنویت آن دین کم میباشد و اینکه می گوییم یهود پر شریعت است یعنی یهود زیاد معنویت و عرفان و عقلانیت ندارد . ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : عرفانهای کاذب

  • ::: یکشنبه 88/9/1 ::: ساعت 10:29 عصر :::   توسط احمدرضا 
    نظرات شما: نظر

      پیشگفتار

     

    انسان از بدو تولد همیشه گمشده ای داشته که دنبال آن بوده است و گاهی وقتها تلاشی ها انجام داده است و دست به هر کاری زده اما آن نیاز ارضاء نشده است و هنوز گمشده ی خویش را پیدا نکرده است و گاهی اوقات خیال میکرده آن را بدست آورده و آن گمشده را پیدا کرده ولی بعد از زمانی به بن بست رسیده  و همین عامل باعث شده که بیشتر دست به تکنولوژی بزند و چیزهایی را برای رفاه و ارضاء نیاز خود اختراع کند ولی باز می دید که هنوز در درون خویش خلاءای را احساس می کند و باز شروع به فکر و خلاقیت و حرکت نمود  اما در کنار همین کارها افرادی آمدند که انسانها را برای بدست آوردن این هدف راهنمایی کردند   ولی اکثریت مردم یا خود را به نشنیدن زدند و یا اهمیت ندادند و توجه ای به این بزرگان الهی نکردن مگر اندکی و حال که از فرستادن آن بزرگان سالها می گذرد و بعد از این همه اختراع وکشفها  که انسان خیال می کرد با اینها آن خلاء پر می شود حال انسانها فهمیدند که راهی و هدفی جز همانچه که آن بزرگان گفتند نیست و باید به دنبال آن هدف رفت . ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی : عرفانهای کاذب

  • ::: یکشنبه 88/9/1 ::: ساعت 10:25 عصر :::   توسط احمدرضا 
    نظرات شما: نظر

        مقدمه

              

               به نام آن هستی بخشی که انسان را به وجود آورد و برای تعالی او و عزیز شدن او هم او را لایق خلافت خود قرار داد وهم او را از تمام موجودات جهان برتری داد و او را عزیز شمرد وهم اینکه او را رها نکرد و برای هدایت او در هر عصر و زمانی فرستادهای بر روی زمین قرار داد و انسان را به واسطه آن فرستاده ها به سوی خود دعوت کرد و برای تداوم و زیبای زندگی ی بشری برای آنها برنامه های هدفمند به وجود آورد و از آدمیان خواست  که پیرو آن برنامه ها باشند و تابع فرستاده ها باشند تا به کمال و سر منزل مقصود برسند و از ملائکه قرب الهی مقام شان بالا تر رود .

     اما حیف و صد حیف که این بشر قدر خود را ندانسته و از فرمان او سر باز زده و روز به روز خود را از آن عزیز دور کرده و برای اینکه به هدف و مقصود آنی و لحظه ای خود برسد دنبال عقاید پوچ و تو خالی و لذت های دنیوی رفته و هر لحظه با دست خود خویش را در گرداب های فساد و بی عقیده ای تباه کرده و کسانی برای اینکه بتوانند از این جهل و نادانی بعضی از انسان ها استفاده کنند دست به ایجاد عقایدی پوچ و واهی زدند که حتی اگر انسان لحظه ای فکر کند می داند که این افکار و عقاید به اندازه چند ثانیه هم خوشی ندارد و راه گشا نمیباشد .





  • کلمات کلیدی : عرفانهای کاذب

  • ::: چهارشنبه 88/8/27 ::: ساعت 12:46 صبح :::   توسط احمدرضا 
    نظرات شما: نظر