سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه برای جز نزدیکانش گشاده رویی کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

عرفانهای کاذب

فصل سوم

ماهیت کوندالینی

تقریباً در هر سنت یا آئینی ، صحبت از کوندالینی شده است و از اشکال گوناگون آن در طول تاریخ عرفان جهانی سخن گفته شده است .

در کشور ژاپن ، به آن نام کی (ki ) را داده اند در کتاب مقدس چینی به آن ( چی ) میگویند در آیین مسیحیت به آن روح القدس می گویند .

نخستین پرسش ما این است که کوندالینی اساساً چیست ؟

کوندالینی همان قدرت نفس و یا بهتر است گفته شود قدرت ضمیر آگاه است کوندالینی همان چاکتی است ( چاکتی همان هم به معنای انرژی برتر است ) و یوگی ها همواره دنبال رسیدن به این هدف بوده اند و آنها با انجام دادن تمرینات یوگا سعی دارند به این حالت ناب و خالص دست پیدا کنند .

مخلصان ، نامش را با عشق عمیق ستایش می کنند . و هیچ چیز بالا تر و بزرگتر و زیباتر و ظریف تر و لطیف تر مطبوعتر از چاکتی وجود ندارد . چاکتی در مرکز قلب انسان جای دارد و با تمام رنگهای خورشید صبح گاهی می درخشد هنگامی که در وجودمان بیدار شود می توانیم مشاهده کنیم .

سئوال بعدی این است که طبیعت چاکتی چیست ؟

او قدرت نهایی خلاقیت ذات مطلق است . درست همان گونه که گرما ،قدرت سوزنده را دارد ،و فرقی با آتش ندارد . به همان اندازه نیز چاکتی قدرت خلق عالم را درا ست .

نوشته های مذهبی آیین شائیویسم کشمیری که به ( شیوا سوترا ) معروف است از آن چنین سخن گفته است «این حالت ، همانا اراده خالق یکتا در زمین است حالتی که هماره جوان و شاداب باقی می ماند ...»

نام دیگری که می توان برای کوندالینی معرفی کرد ، چیتی ( chiti) است که همان خود آگاهی عالمگیر است در همان متون مذهبی برای توصیف آن گفته « آگاهی عالمگیر ، با اراده خود ، این عالم را خلق کرد » در واقع چیتی ، بی اندازه مستقل و آزاد است و هیچ نیروی او را وادار به خلق کردن این عالم نکرده است .

کوندالینی درست به همان گونه که عالم بیرون را خلق کرده و درون هر چیزی ساکن است به همان اندازه این کالبد بشری را خلق کرده و آن را از نوک سر تا نوک پا در بر گرفته است کوندالینی در مرکز عالم هستی مستقر شده و نه تنها پایه و اساس آن را محفوظ نگاه داشته بلکه آن را مراقبت می کند و همزمان در کالبد جسمانی نیز حضور دارد و مکان او در چاکر ایی که در پایین ستون فقرات قرار دارد و قادر است که از سیستم کالبد ما مراقبتهای لازم را انجام دهد و این کار را با کمک 720 میلیون نادی که دارد به انجام می رساند . کوندالینی حافظ ستون اصلی زندگی ما انسانها است .





  • کلمات کلیدی : عرفانهای کاذب

  • ::: جمعه 89/5/8 ::: ساعت 7:16 عصر :::   توسط احمدرضا 
    نظرات شما: نظر